4/11/12

.: Tips Untuk Bersemangat Belajar :.

assalam..

hai korang. pekabo? sehat dak? harap2 semuanya baik je ye.
 insya Allah.

well, kedinginan pagi mula terasa di tulang sumsum. ahhhh.. nyaman nye bertemankan kipas Elba wane ijau. hihi.

okay!. harini nak kongsi pasal.. tips untuk semangat belajar. hahha.. korang mesti x sabar nak skodeng kan.. rilek2. tarik nafas dulu. segarkan minda eh.


1. mandi sebelum belajar. ini lebih kepada untuk
menyegarkan badan. agar bila kita mula belajar,
 terasa ringan sikit kepala tu ye.


2. belajar sambil dengar lagu nasyid
aku rasa la, aku nasyid ni memang salah satu cara untuk
 didik jiwa. sambil2 tu boleh memantapkan jiwa yang malas.
 banyak lagu nasyid yang berunsurkan kekuatan jiwa.
 nak tahu lagu apa? antaranya, tekad (Unic),
 Harapan ayah bonda ( Firdaus). lagu berentak terkini 
pun ada banyak. pilihlah yang mana satu.  
yang penting, mesejnya sampai pada anda.


3. Qiamullail.sumber kekuatan orang Islam.
banyak kebaikan dan kelebihannya. apa yang penting,
 lakukannya kerana Allah semata-mata.  Baca al-Quran pun bagus2 sangat.
mari kita amalkan dalam hidup ye.. 


4. call mak abah. dapatkan kata-kata semangat
dari mereka. Mak abah aku selalu bagi semangat kat aku.
tapi kadang2 aku ni pelupa betul. hihi. pahamkan apa maksud aku.


5. Baca kata-kata motivasi.dak kisah datang dari
 sapa apa yang kita nak mesej dari kata-kata itu. 


6. Dengar lagu raya. Hihihi..korang jangan
 ingat aku gila tau. aku waras tau. tapi aku kalau nak enjoy
 belajar, dengar je lagu raya. konpem semangat. haha..


aku harap korang dapat praktikkan dalam hidup korang.  chow lu..

p/s : umur aku lagi muda dari taeyeon SNSD tau..


0 manispahit:

 
M.I.N.O IS H.E.R.E Blogger Template by Ipietoon Blogger Template