4/5/09

PENGALAMAN QIAMULLAIL

Sembahyang Malam - amalan orang soleh
Dari Ummah Al-Bahili dari Rasulullah s.a.w ;
"hendaklah kamu melazimkan (qiamulail) sembahyang malam. Sebab itu adalah amalan orang-orang soleh sebelum kamu. Ia menghampirkan kamu dengan tuhan, menebus keburukan (kamu) dan mencegah dari melakukan dosa."


sapa ada pengalaman qiamullail sambil tertidur..hehehe...aku ada pengalamannya. dah lah time tengah sujud,aku tertidur. memang malu tahap apa entah. kenapa lah aku boleh tertidur time sujud..cuba bayangkan..(pandang atas sambil fikir).
aku sedar bila kawan aku kejutkan aku. dia kata "jom,sahur..". aku terpinga-pinga. aik,dah siap berdoa ke?bila masa pula ni..lepas kawan aku cakap,baru aku tahu. malunya bukan kepalang. memang dari zaman sekolah lagi aku jenis yang tertidur time qiamullail. memang susah nak buat qiamullail dengan mata yang segar. Allah..
tapi aku pun ada pengalaman qiamullail sem ni dengan kawan aku. heheh..nasib baik tak tertidur time sujud. terlebih tawadduk la pula aku ni. tapi daripada tertidur time rukuk,lebih baik time sujud..lantak la.


buat kawan akuy,terima kasih sebab banyak kali mengingatkan aku tentang kehidupan sebagai Islam. hanya Allah yang dapat membalas budi awak ye..HANIN. Doa kita,mudahan KITA sama2 berjaya menjadi hamba ALLAH yang teguh imannya.

1 manispahit:

aNdi.Hanin::حنين said...

bt malu jek smpai ttdo2 qiam.haha.

eleh kta pn slalu camtuh ah nis..ms kecik2 dlu.huhu. XD

isk nis, jgn la letak nm kta besau2 gtu. malu laaa..huk3.

adoiyay, knp entri berdouble??

 
M.I.N.O IS H.E.R.E Blogger Template by Ipietoon Blogger Template