4/26/09

CERITA ZAMAN BERZAMAN

musim exam dah bermula. inilah masa untuk menunjukkan kepakaran yang 'dilatih' sejak awal sem. masing-masing mula mendekatkan diri kepada sang pencipta,Allah. saat ini juga boleh diklasifikasikan sebagai saat genting. kenapa? saat ini kita akan berjuang dan dalam masa yang sama kita menyerah diri kepada Allah. masa ini juga lah solat hajat menjadi solat wajib untuk para pelajar.

bermula 19/04 saya mula menjadi warga tetap masjid(nama sebenarnye PI). bersama kawan yang banyak berkongsi cerita doraemon.hanin(jgn marah yek haninku yg bucuk masham..)
tak diduga juga Alhamdulillah saya mungkin menjadi insan yg baik sikit. kenapa ye..
kalau kat sini,kami perlu bangun untuk berjemaah bersama para pelajar sanggup bangun pagi meredah kesejukkan tahap melampau dan hantu2 sekalian. secara automatiknya,saya akan terhindar dari melelapkan mata pada awal pagi. inilah salah satu 'nikmatnya'. rezeki kita takkan terlepas kepada orang lain.

sebelum itu,seorang kawan saya di UIA yang mengambil bidang law ada bertanya khabar kepada saya. apa yang mengejutkan saya dia baru saja merdeka dari exam. apa tidaknya, orang lain baru nak mulakan exam tetapi di UIA mereka sudah 'bercita dengan exam' sejak 3 minggu lepas. hebat!!!. saya dengki betul dengan kawan saya itu. tambahan lagi sepupu saya yang belajar di UMT juga merdeka pada hari pertama saya menghadapi exam. geram...!!!!!!!!!.

bercakap pasal kawan sekolah, saya sangat rindukan kawan-kawan seperjuangan di SMUARP dan MMPM. rindu sangat-sangat!!!. tapi waktu reunion,saya lah orang pertama menolak pelawaan mereka. saya berasa hilang semangat andai orang-orang yang saya hindari sejak form 4 ada di sana. saya harap kawan-kawan seperjuangan tidak akan terasa hati dengan saya.

zaman sekolah lah masa yang paling menyeronokkan. zaman form 4 dan form 5 memang selalu berada dalam ingatan saya. saat itulah saat yang menggembirakan saya. belajar berdikari dengan menetap di rumah sewa sebelum melangkah masuk ke asrama MMPM. kawan-kawan form 4 dan form 5 juga akan selalu berada dalam ingatan saya dan zaman belajar LKJ(lukisan kejuruteraa),fizik,kimia,add mate akan selalu berada dalam ingatan saya
..rasa- rasa itulah pengalaman paling menarik tapi mencabar..

ADIOS!!!!!!!!!!!!!

p/s : untuk semua pelajar yang menghadapi exam,ganbatte kudasai na!!!. wat yang terbaik!!!!

0 manispahit:

 
M.I.N.O IS H.E.R.E Blogger Template by Ipietoon Blogger Template