4/20/10

Jannah as our Destiny

Bismillah...

sejak kematian sahabat hari selasa minggu lepas jiwa jadi tak tenteram. perkara yang menimpa benar-benar menggugat kekuatan diri. saban waktu, tanpa disedari, air mata meleleh. lemahnya hambaMU ini ya Tuhan. namun, kata-kata semangat dari teman sekeliling benar-benar membuahkan sedikit ketenangan pada jiwa. terima kasih teman-teman. syukurlah, keimanan masih di dada. wahai Tuhan Maha Pengasih, ampunilah dosa hambaMU ini.

kata teman, Allah menarik sesuatu yang kita sayangi, namun DIA akan menggantikan yang hilang itu dengan sesuatu yang lagi bernilai untuk kita. hati yang lemah menjadi kuat semula.bagai bunga yang layu kembali mekar disirami air. sesungguhnya DIA maha mengetahui. ada sebab kita diuji begini. ada sebab mengapa DIA menarik sesuatu yang kita sayangi. barangkali, kita jadi alpa sejak mempunyai barang itu. dan juga mungkin DIA ingin menguji keimanan diri kita.

aku ingin mencari teman-teman yang bukan hanya untuk berkongsi suka duka..namun yang mampu mendoakan diri ini bila berada di dalam kubur. kerana doa dan sedekah itu bisa menyelamatkan kita di sana nanti.

harapan ini, semoga kita semua akan bertemu di JannahNYA. dan kita semua akan bersama-sama berubah dan berusaha untuk menjadi lebih baik dari hari semalam.Our destiny is Jannah!.




3 manispahit:

aNdi.Hanin::حنين said...

banyak2 saba nis, chaiyorkkkk 4 yr xms keyhhh. :D

hidup mesti diteruskan.heheh

M.I.N.O said...

tgh blaja untk jd kuat..
btui..terus pndg depan..
gud luck gak!!

من جد و جد

.:sukasuki:. said...

go aniq!!

 
M.I.N.O IS H.E.R.E Blogger Template by Ipietoon Blogger Template