4/28/10

sajak kedua


tajuk: mereka
oleh: aniq

Mereka itu..
Yang pernah memayungi aku..
Yang pernah membajai aku..
Yang pernah membelai aku..

Mereka itu..
Yang mula ku kenali
Saat ku mula membuka mata
Saat dunia ini cerah bagiku..
Dari rahim bonda yang gelap…

Mereka itu..
Tak pernah luntur kasih padaku..
Walau sekalung tanah..
Tak pernah hilang cinta padaku..
Walau hanya sekali..
Tak pernah menyisihkan aku..
Walau satu saat

Mereka itu..
Menunggu di halaman sejati..
Menunggu kepulangan aku yang jauh
Menunggu aku yang melangkah ke daerah kejayaan

Duhai ayahanda..Duhai bonda..
Kini ku kembali..
Bersama satu janji
Takkan ku siakan segala harapanmu
Takkan ku biarkan daerah ini sepi lagi..
Kerana aku kini kembali
Sebagai cahaya buat mu berdua..

0 manispahit:

 
M.I.N.O IS H.E.R.E Blogger Template by Ipietoon Blogger Template