9/14/09

COINCINDENTLY OR NOT??

pertama sekali, memang sah ye la kut. kedua, kenapa lah mesti yang berhuruf '-' sahaja ada kaitan dengan kehidupan ini. memang tak sah kalau bukan mereka.

kisah pertama bermula sem 1. tengok muka senior seorang ni macam muka budak genius kat sekolah MMPM. memang sah sama. si cuk anin pun kata macam tu. yang tu tak kisah la. aku mengaku la memang dorang ni kembar tak seibu seayah.

kes yang kedua berlaku kat kelas BEL260. kelas Madam Johara. time ni aku 'ter...suka tengok' kat seorang budak DIIM ni. benda normal la. suka kat seorang lelaki. kang aku tersuka kat pompuan nampak macam pelik la pula. nama dia juga ada huruf itu. tapi nasib baik suka-suka je. mamat ni bukan la spesies yang baik. aku dapat kenal perangai dia melalui sikap dia. astaghfirullah..memang rasa nak muntah saja tengok gaya dia. nasib baik la dia macam tu. walau macam mana pun, biar lah. tu antaranya dengan ALLAH. biar DIA saja yang tentukan.

kes ketiga, bermula sem lepas. spesies yang baik-baik. sebab apa? dia ahli masjid. bagus2..
sesapa yang berminat boleh lah buat calon suami. yang aku boleh lupa, dia juga sama kelas dengan aku time BEL260 itu. tapi aku x kenal sangat lah budak DIIM ni. tapi apa yang boleh aku cakapkan, muka dia ada aura keimanan. Alhmadulillah. itulah sebaik-baik lelaki. betul tak??
secara kebetulan, hari first time aku back see him, aku tengah sedih. ada masalah sikit. "ni la pompuan, sikit2 nangis..". kan..
dia memang baik sesangat. kat depan aku la. kat belakang, wallahu a'lam.tapi serius ramai yang suka dia. dah..encem + beriman = siapa tak nak. betul x?
tapi sem lepas,ada kes sikit masa nak habis sem. pernah tak korang tertidur depan orang yang korang suka??ei..aku memang serius malu kalau ingat pasal tu.

kes keempat. senior kos aku. aku bukan suka, cuma kita orang nak kata rapat tak lah sangat.
at first impression, aku tak suka dia. entah. mungkin perangai dia kut. dah senior bilik aku benci, aku pun tumpang sekali. moralnya, lain kali, selidik dulu cerita kalau kita tak tahu pasal orang lain.
kami kenal pun sebab terpaksa dan secara tiba-tiba. tapi dia macam menghulurkan salam persahabatan kat aku. lagi satu, banyak hal yang buat kami 'terjalin persahabatan'.
contohnya, dengan cara tak bermoral. kalau aku jalan,tiba-tiba akan dengan orang cakap
"buat-buat tak kenal ye..". sambil jalan menyerong ke arah aku.
aku angkat muka tengok. "oh..dia rupanya. bukan sengaja la". dah tabiat aku. bila jalan je,straigh pandang depan. masa sem 1 awal2 sem pun ada juga yang cakap ayat yang sama kat aku. siap label aku budak sombong lagi.
panas betul hati. aku bukan budak sombong. cuma kadang2 tak terpandang tepi saja.
tapi hari tu, aku punya kad matrik terjatuh kat longkang dekat library. aku nampak dia. so, panggil jela. tapi ada ke malam tu dia cakap
"nak suruh ambil kat merah lak ke?".
macam lah kad merah aku jatuh kat longkang..
yang tak best, dia cakap kat makwe dia "si anis ni.. tadi kad matrik jatuh, dia suruh saya ambilkan, mungkin sebab jaga standard kut. tak na masuk longkang".
wei..bangang betullah dia. ingat aku sengaja ke??
dia juga kadang2 luah problem kat aku. aku pun dengar saja la. mungkin sebab dalam family ada a.ngah dengan a.uda so,aku tak kisah dengar problem orang lelaki. diorang pun selalu luah problem kat aku. tapi tiba-tiba dia bagi pinjam buku2 nya. bunyi macam pelik. siap tanya aku lagi. dah orang bagi aku terima saja la. sebab kes itu, aku ubah perspeksi aku kat dia.
"dia ni baik kut..bagi pinjam buku ni..". aku senyum saja la.

kes ke 5 sebab friendster. budak ni budak kos akaun. gua komen jek. bukan ada niat apa-apa pun. aku komem page dia pun sebab tanya something. yelah.. dia kan budak PI. yelah..saya bukan sengaja lah awak. saya ada sebab. so, tak payah nak selidik pasal saya dari orang terdekat dengan awak..ok?? orang terdekat dengan dia pun ada masa je canang kan hal aku dengan dia. mau gaduh besar je rasa.
sekarang, memang masalah bertambah besar. . .entah bila nak berakhir..

lepas aku fikir, secara kebetulan kut. semua budak2 lelaki ni 1 mempunyai huruf yang sama. huruf yang jarang ada pada nama orang lain. secara kebetulan atau??

0 manispahit:

 
M.I.N.O IS H.E.R.E Blogger Template by Ipietoon Blogger Template