9/10/09

hikayat sang bising

hari ini hari khamis. hari yang paling memenatkan antara semua hari. pergilah tanya budak2 dqs part 5 sekelas dengan saya, jawapannya memang sama. letih. serius.
tapi hari juga hari yang best bagi saya. dapat berkumpul ramai-ramai untuk menjual barangan HPA milik seorang Ustaz. memang memenatkan tapi boleh membuat saya rasa puas hati.

pagi-pagi lagi saya berkejaran ke kelas. ada test. semalam nak kata tidur lewat, tidaklah juga. tapi saya sememangnya seorang yang amat mementingkan kualiti tidur. tak kira apa yang berlaku, hal tidur lah perkara yang penting bagi saya.

pukul 10, saya dan anin berkejaran ke admin untuk meneruskan tugas kawan-kawan insoft. mula-mula memang agak malu + segan + tak tahu nak cakap apa. yelas..this is first time for a someone yang baru join dengan kelab islamik ini.

dari rasa segan, ia bertukar menjadi perasaan happy. saya happy sebab dapat ramai kawan hari ini. dapat kenal budak tu, budak ni, budak sana,budak sini. ada juga yang nak bagi saya ketupat mainan yang digantung dengan tie nya. memang saya tertarik. tapi saya nak lemang. tapi kan.. ada ke lemang yang dianyam??

rasanya saya je orang yang paling hyper active waktu tadi. entah kenapa. saya rasa happy sangat-sangat. semua orang pun cakap macam tu. ye ke?? heheh. ye la kut.

walaupun saya bising, tapi ada saya juga tak tinggalkan kerja yang diamanahkan kepada sang budak bising ini. kerja tetap kerja. tapi saya memang tidak suka melakukan sesuatu perkara dengan rasa tension. saya suka jika semua orang enjoy dan tidak merasa tertekan melakukan kerja. bila rasa happy, hati pun jadi tenang dan kerja pun jadi mudah. dalam erti kata lain, "kerjasama akan memberi ketenangan kepada orang yang melakukan kerja". hehe.

dalam apa yang kita lakukan, do our best. no matter what is going to be, we're still can do our best.

see ya..






0 manispahit:

 
M.I.N.O IS H.E.R.E Blogger Template by Ipietoon Blogger Template